David, Tomáš a Marie
David, 13 let
David pracovníka péče a podpory kontaktoval přes výchovnou poradkyni pro výchovné problémy (vyrušování o hodinách, agresivní chování, demolování nábytku ve škole…). PPP navázal spolupráci také s matkou, která měla zájem situaci aktivně řešit. S pomocí PPP využila pomoc střediska výchovné péče. Matka nejprve přemýšlela zprostředkovat synovi pobytovou službu, po několika konzultacích s PPP se ovšem ukázalo, že ke zklidnění a zmírnění agresivního chování postačí pravidelná péče PPP a měsíční ambulantní návštěvy SVP. Matka je samoživitelka, rodina má ekonomické problémy, PPP proto také navázal rodinu prostřednictvím platformy Lehkost na služby SAS Prostoru+. Pracovníci SAS po vyhodnocení situace předali rodinu do služeb dluhové poradny a doporučili návštěvu terapeutické skupiny v rámci MTDZ, která se v nejbližší době otevře. Rodina aktivně řeší svoji ekonomickou situaci a věří, že skupinová terapie pomůže jejich vztahům, ale také zmírní Davidovy obtíže. David nemusí absolvovat pobyt v SVP a je rád, že nebude mimo domov a nepřeruší docházku do školy.
Tomáš, 17 let
Tomáš se na pracovníka péče a podpory obrátil se zakázkou jak zvládnout výuku, s úzkostí z neúspěchu, nevěděl, jak se učit. Pociťoval poruchy koncentrace a učení, popisoval depresivní symptomy. Plánoval odložit zakončení 3. závěrečného ročníku pro svoje psychické problémy. Několik prvních měsíců byl v péči PPP, poté se na doporučení rozhodl využít terapeutické služby Prostoru+, kam pravidelně dochází. PPP Tomášovi také doporučil vyzkoušet jinou psychiatrickou ambulanci a nabídl mu kontakty. Po vyšetření byla Davidovi změněna medikace a pocítil zlepšení obtíží. Tomáš se rozhodl neodkládat zakončení studia, na zkoušky se zvládl připravit bez problémů a úspěšně je absolvoval.
Marie, 11let
Ve čtvrtletí školního roku se na pracovníka péče a podpory po konzultaci s třídní učitelkou obrátili rodiče s žádostí o pomoc při řešení obtíží, kterými trpí jejich dcera. Marie od září nastoupila do šesté třídy a tím došlo částečně ke změně kolektivu spolužáků a také třídní učitelky. Nejprve se adaptace na druhý stupeň jevila poměrně snadno a Maruška byla spokojená. S postupem času se ale začaly objevovat obtíže úzkostného rázu a problémy se spánkem. Postupem času se začaly přidávat další obtíže, během dne nevysvětlitelné návaly pláče a smutku, odmítání přípravy do školy a náhlé zhoršení prospěchu. Rodiče hledali společně s Marií objektivní důvody pro její obtíže, a tak konzultovali věc s třídní učitelkou. Po několika společných schůzkách rodičů a PPP bylo doporučeno navštívit Viki pedagogicko-psychologickou poradnu a otestovat ji na intelektové nadání. Současně bylo pracováno s Viki na zmírnění jejích obtíží pomocí různých technik. S rodiči pracovník probral, jak přistupovat k náročnému prožívání emocí a v čem tkví specifika nadaných dětí. V pedagogicko-psychologické poradně bylo potvrzeno intelektové nadání Viktorie. Z vyšetření také vyplynula doporučení, která mohou využít rodiče doma a další doporučení pro práci s nadáním také v třídním kolektivu. Po zavedení opatření došlo k výraznému zlepšení psychického stavu dítěte a nadále dochází do školy bez větších obav. Pro podporu klientky byly ještě nějakou dobu zachovány schůzky s pracovníkem péče a podpory již s větším časovým rozestupem.